Radish Leaf Soup / Soupe de Feuille de Radis

This recipe comes courtesy of my friend Hope. When she gave me this recipe I was super excited because it meant I finally had something to do with the radish leaves I had been throwing away. And it tastes awesome - now I'm almost more excited about the leaves than I am about the radishes. Almost.

Hope's recipe has a pinch of sage in it, but I skipped it because I didn't have any and it tasted great so I don't think I'm going to bother with it in the future.


Ingredients
2 Tbsp olive oil
1 onion, diced
leaves from 1 bunch of radishes
1 pinch cumin
4 cups vegetable stock
3 potatoes, peeled and cubed
salt and pepper to taste

Directions
1. Heat the olive oil in a medium-sized saucepan.
2. Cook the onion for a few minutes until it is translucent.
3. Wash the radish leaves and add them to the pot.
4. Cook 2-3 minutes until the leaves are wilted.
5. Add the cumin and stir.
6. Add the stock, bring it to a boil, and add the potatoes.
7. Simmer the soup for about 15 minutes until the potatoes are tender.
8. Blend the soup and serve it while it's hot.



Cette recette vient de mon amie Hope. Quand elle m'a donné cette recette j'étais formidable excité parce qu'il a signifié que j'avais finalement quelque chose pour faire avec les congés de radis que j'avais lancés négligemment. Et cela goûte impressionnant - maintenant je suis presque plus excité des congés que je suis des radis. Presque.

La recette de Hope y a le sauge, mais je n'avais aucun et la soupe eue bon goût sans sauge.

Ingrédients
Huile d'olive de 30 millilitres
1 oignon, a joué aux dés
les congés de 1 bouquet de radis
pincement de cumin
stock à légumes d'un litre
3 pommes de terre, épluchées et mises au cube
le sel et le poivre pour goûter

Directions
1. Chauffer de l'huile d'olive dans une casserole de taille moyenne.
2. Faire cuire l'oignon depuis quelques minutes jusqu'à ce que ce soit translucide.
3. Laver les congés de radis et les ajouter au pot.
4. Faire cuire 2-3 minutes jusqu'à ce que les congés soient wilted.
5. Ajouter du cumin et de l'agitation.
6. Ajouter le stock, apportez-le à un furoncle et ajoutez les pommes de terre.
7. Cuire à petit feu la soupe depuis environ 15 minutes jusqu'à ce que les pommes de terre soient tendres.
8. Mélanger la soupe et servir-le pendant que c'est chaud.

Comments

Popular Posts