Crunchy Blueberry Pancakes / Pancakes de Bleuets Croquantes



This recipe comes from the Student's Go Vegan Cookbook by Carole Raymond. They original recipe calls for cinnamon but I don't use it since I think cinnamon tastes weird with blueberries. I also increased the blueberries since I like my blueberry pancakes to be full of them :)

Ingredients
1 1/4 c whole wheat flour
1/2 c cornmeal
1/2 tsp baking soda
1/2 tsp baking powder
1 1/3 c soy milk
2 tbsp maple syrup
3 tbsp canola oil
1 c blueberries
squirt of lemon juice


Directions

1. Mix dry and wet ingredients separately, then combine them and cook the pancakes in a pan over medium heat, flipping them when the bottoms turn golden and the tops start to bubble.



Cette recette vient de Student's Go Vegan Cookbook par Carole Raymond. La recette originale demande de la cannelle, mais je ne l'utilise pas car je pense que la cannelle a un goûte bizarre avec les bleuets. J'ai aussi augmenté les bleuets parce que j'aime mes pancakes d'en avoir plein :)

Ingrédients
600 g farine de blé entier
75 g semoule de maïs
3 g bicarbonate de soude
2 g levure chimique
315 ml lait de soja
30 ml sirop d'érable
35 ml huile de canola
150 g bleuets
giclée de jus de citron

Directions
1. Mélanger les ingrédients secs et humides séparément, puis les combiner et cuire les pancakes dans une casserole à feu moyen, en les retournant lorsque le fond devient doré et que les sommets commencent à bouillonner.

Comments

Popular Posts